JAK PRZESTAŁEM BYĆ IDEALNY

Aktorzy:

Grzegorz Brandt, Anna Drózd, Teresa Foks, Maja Kowalczyk, Mateusz Kownacki, Daniel Krajewski, Natalia Leszczyńska, Anna Łuczak, Aleksander Orliński, Filip Perkowski, Michał Pęszyński, Piotr Sakowski, Aleksandra Skotarek, Cela Sobolewska, Magdalena Świątkowska, Paulina Waszkiewicz, Łukasz Wójcik

Twórcy:

koncepcja artystyczna – Justyna Lipko-Konieczna, Justyna Sobczyk

reżyseria – Justyna Sobczyk, Justyna Lipko-Konieczna, Justyna Wielgus

dramaturgia, scenariusz – Justyna Lipko-Konieczna

reżyseria ruchu – Justyna Wielgus

scenografia i kostiumy – Wisłomira Nicieja

charakteryzacja – Magdalena Lerynowicz

reżyseria i realizacja światła – Sebastian Klim

muzyka – zespół Pokusa (Tymek Bryndal, Natan Kryszk, Teo Olter)

asystentka reżyserki – Zuzanna Jarmakowska

konsultacja tańca hinduskiego – Kalina Duwadzińska

kierownik techniczny spektaklu – Dariusz Adamski

realizacja dźwięku – Michał Rokicki

promocja: Maja Raczyńska (Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego), Jakub Drzewiecki (Fundacja Teatr 21)

produkcja: Maria Babicka (Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego), Paulina Uryszek, Marta Kuźmiak (Fundacja Teatr 21)

Spektakl został wyprodukowany w ramach programu Lato w teatrze. Jest koprodukcją Instytutu Teatralnego im. Zbigniewa Raszewskiego oraz Teatru 21 / Centrum Sztuki Włączającej. Dofinansowano ze środków Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu.

Program Teatru 21 / Centrum Sztuki Włączającej jest współfinansowany przez m.st. Warszawę.

 

W roku 2021 została przygotowana kolejna, piąta już, premiera spektaklu w namiocie cyrkowym. „Jak przestałem być idealny” w reżyserii Justyny Lipko-Koniecznej, Justyny Sobczyk i Justyny Wielgus powstał w wyniku koprodukcji z Fundacją Teatr 21. Próby rozpoczęły się wiosną, a 4 września w sercu Warszawy na Jazdowie odbył się pokaz premierowy a następnie cztery kolejne prezentacje. Spektakl, a potem również jego rejestracja, został dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami (tłumaczenie na PJM, napisy w języku polskim, audiodeskrypcja). Jesienią „Jak przestałem być idealny” stał się częścią międzynarodowego festiwalu on-line „Crossing the Line” oraz był prezentowany podczas projektu edukacyjnego O!SWÓJ realizowanego przez Fundację Teatr 21.

 

„Jak przestałem być idealny” ma familijny charakter. Jest inspirowany mitem o Ganeśi, hinduskim bóstwie z głową słonia, oraz prawdziwą historią Josepha Merricka znanego również jako człowiek-słoń. Odkrywa ono historię odmienności, której bohater musiał mierzyć się z poczuciem braku akceptacji. Na scenie pojawiają się artyści cyrkowi, muzycy, zaproszeni aktorzy dramatyczni oraz lalkarze a także aktorzy Teatru 21. Artyści wraz z publicznością pod cyrkowym szapito kreują świat, w którym jest miejsce dla każdego, a różnorodność staje się wartością.

 

„Dawno nie oglądałam tak bezpretensjonalnego, jednocześnie czułego, zabawnego przedstawienia z tak poważnym przekazem – rzecz traktuje bowiem o odmienności i o tym, jak inność rezonuje społecznie.”

Agata Becher, Dwutygodnik

 

„Autorkom udało się uzyskać piorunującą synergię czterech żywiołów: aktorek i aktorów z Teatru 21, artystek i artystów z kręgu cyrku i teatru dramatycznego oraz muzyków z grupy Pokusa. W efekcie powstał spektakl pełen energii, kolorów, znakomitego aktorstwa, czułości i interakcji z publicznością.”

Przemek Gulda, @guldapoleca

 

„Lipko-Konieczna, Sobczyk i Wielgus splotły trzy obszary znaczeń w wielowątkowe i barwne widowisko, w którym połączenie elementów pochodzących z cyrku (..) oraz nawiązań do form teatralnych pochodzących z różnych kultur (…) służą opowiadaniu historii wieloma ustami.”

Magdalena Hasiuk, Didaskalia. Gazeta Teatralna

 

 

21_premiera_druk_18
21_premiera_net_17
21_premiera_net_11
21_premiera_net_02
21_proba_generalna_druk_34
21_proba_generalna_druk_23
21_proba_generalna_druk_10
21_proba_generalna_druk_36
21_proba_generalna_druk_08
21_proba_generalna_druk_03
21_proba_generalna_druk_01
previous arrow
next arrow